Något nytt?
Any news?

Tillbaka

Back home

  • 061021:
    Det var ett tag sen hemsidan uppdaterades... Sen förra gången har banan fått ny sand, lokstallet har kompletterats, gräs har växt upp, lokstallet har fått stengrund och banan har fått ett stationshus. Det sistnämnda är bara en mock-up i papp med tegel utskrivet på papper, men ändå, det ger ett intressant intryck. Igår hämtade jag modulen från Järnvägsmuseum i Ängelholm, där den ingått i utställningen 150 modeller, i samband med firandet av järnvägen 150 år i Sverige - mycket roligt!

    It's been a while since the page was updated... Since last time the rails has been sanded, the engine shed has been more complete, grass has grown, the engine shed has gotten a stone foundation and the line has gotten a station building. This is only a mock-up in cardboard with brick walls printed on paper, but anyway, it gives an interesting impression. Yesterday I picked up the module from the railroad museum of Ängelholm, where it has been part of the exhibition 150 models, connected to the celebration of 150 yrs of railroads in Sweden - very fun!

  • 050209:
    Nu, efter ett längre uppehåll, har jag gjort små insatser på Bosjöbanemodulen. Lokstallet har fått tjärpapptak och tre fönster har monterats. Under 2004 testade jag att sanda banvall och bangård men det gick dåligt. Ska testa igen.

    Now, after a longer break, I have made some efforts on the LBB module. The tar roof and three windows has been put n the engine shed. During 2004 I also tested to sand the yard and trackbed, but it didn't go well. Will try again.

  • 030825:
    Modulen var i Bosjön och blev intervjuad och fotad för Filipstads Tidning! Jag var också med och passade på hemvägen på att stanna vid Paradisgård och ta med sand från den gamla banvallen hem till ballast. Kanonfina fraktioner! Ska bli spännande att testa hur det blir...

    I was interviewed in the local paper in Filipstad in situ at Bosjön and brought the module along! On the way home at stopped in Paradise(!) to get some of the fine sand from the old RR bed for ballast on the module; very fine fractions! Exciting to see how it'll work...

  • 030702:
    Längesen sist! Bosjöbanan har fått stå tillbaka för ett projekt i H0... Största nyheten, ny webbadress: www.arstuga.se/lbb/ Ny modellsida också med nya bilder, bland annat på ett Roco-chassie från en BR80 i N-skala som underrede för ett framtida ångloksbygge (Petter?). I och med flytten har jag skapat sidor om normalspår, så dit har jag flyttat exkursionsbilderna från Östvärmland samt lagt till från DVVJ. Se denna sida >>

    Long time, no see! The LBB has had to stand back for a project in H0. Biggest news, new web address: www.arstuga.se/lbb/ Also a new model's page with some new pictures, for example of a Roco BR80 chassie, that will be used for a future steamer project (Petter?). With this I have moved the excursion pictures from Eastern Värmland and added some from the former DVVJ of Western Värmland. See this page >> (Swedish only)

  • 030318:
    Intet nytt på länge. Dock har det skett framsteg sista veckan, modulen är elektrifierad, lödd och provkörd! Nu kan landskapsarbetet börja.

    No news for a long time. Some progress last week, though, the module is electrified, soldered and test ran! Now the landscape can be shaped.

  • 021230:
    Flytt och annat elände har sinkat modellbyggandet. Däremot finns nu en gästbok att skriva i – gör gärna det!

    Moving and other troubles has delayed the modeling. On the other hand you may now sign my Guestbook – Please do!

  • 021121:
    En del av sidorna har jag reviderat och även lagt till en del nya bilder. Bland annat har jag gjort en liten sida om Vålberg, när jag nu bor i en Jvstn; länken finns invid mitt namn på förstasidan.

    I've revised some pages and also added some new pictures, especially at the LBB History page. Furthermore, I've also made a new page about Vålberg, since I'm living in an old depot. The link's next to my name at the index page.

  • 021029:
    Jag & Johan Stenson var på exkursion till Östvärmland 19/10. Det finns några bilder på en ny sida, länk finns på, första sidan.

    Me and a RR friend made an excursion to Eastern Värmland on Oct 19th. There's some pictures on a new page, follow the link at the index page.

  • 021011:
    Jag beställde en prenumeration av Roy C. Links tidskrift Narrow Gauge & Industrial Review, kan rekommenderas! Jag har också lagt till en länk till en liten producent av tippvagnar i 009, Nigel Lawton.

    I ordered a subscribtion for the Narrow Gauge & Industrial Review by Roy C. Link, that magazine sure can be recommended! I've also added a link to a small manufacturer of tipper cars in 009, Nigel Lawton.

  • 020915:
    Har justerat några länkar, bl.a. till Roy C. Link.

    I've adjusted some links, for example to Roy C. Link.

  • 020902:
    Några nya länkar finns. Hade besök av järnvägsfantast från Tyskland i sommar, kul!

    Some new links's been added. Got visited this summer by a German railfan, that was fun!

  • 020601:
    Denna sida med eventuella nyheter har jag lagt på en separat, tvåspråkig sida.

    The news & updates now has a bilingual page of it's own.

  • 020519:
    En ny, separat sida för länkar har lagts till. OBS att sidan (för enkelhets skull) är på engelska.

    A new links page has been added.

  • 020519:
    Jag har bytt ut räknaren eftersom den gamla slutade fungera.

    I've changed the counter since the old one stopped working.

  • 020207:
    Jag har ändrat om lite bland länkarna samt lagt till en bild på vårt hem: Järnvägsstationen i Vålberg. Se här.

    I've changed some of the links and added a link to our home: the RR Station of Vålberg. See here.

  • 020128:
    Lokstallet har blivit målat och fått fönster. Dock inga bilder än, kommer... Har också lagt till en karta

    The Engine shed has been painted and now got windows. No pictures yet, comming... I've also added a map

  • 020204:
    Jag har lagt till en sökruta till Google längst ner på indexsidan.

    Now it's possible to search the Web from this site, using Google. See at the bottom of the index page.

Tillbaka Back home